مواد پروتئینی برای ایمنی در برابر کرونا

کرونا

مصرف مواد پروتئینی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با ویروس کرونا بسیار مفید است .
در گفت وگویی با آقای علی اشرف رشیدی با ایرنا ، بیان کردند که برای مقابله با ویروس کرونا لازم است سیستم ایمنی بدن خود را خیلی خوب تقویت کنیم تا بدن بتواند با این ویروس موذی مقابله کند . عامل اصلی بیماری کرونا ، ویروس می باشد .
این شخص که کارشناس ارشد تغذیه می باشد ، اظهار داشته است از بهترین راه های تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از مواد پروتئینی است و برای تأمین این مواد لازم است از گوشت و لبنیات و تخم مرغ استفاده کنید وهم چنین استفاده از مواد گیاهی مانند غلات ، حبوبات نیز دارای پروتئین می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. هم چنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از ویتامین ها ومواد معدنی مانند ویتامین های گروه B بسیار ضروری است .
ایشان هم چنین اضافه کردند، ویتامین B6 در ماهی تن ، لوبیا چیتی ، سینه مرغ ، سینه بوقلمون می باشد و برای تأمین ویتامین B12 استفاده از گوشت و ماهی ، تخم مرغ و برخی از پنیر ها را توصیه کرده است
آقای رشیدی هم چنین ویتامین A را برای تقویت سیسم ایمنی بدن مناسب دانست و ویتامین A به صورت طبیعی در برخی غذاها با منشأ حیوانی وجود دارد و هم چنین سبزیجات هم مفید می باشد.
ویتامین D هم بسیار مناسب برای تقویت ایمنی بدن است . ویتامین D در گوشت ، ماهی های دریایی ، تخم مرغ ، کره و شیر می باشد و البته که نور خورشید هم تأمین کننده ویتامین D می باشد .
مواد غذایی و خوراکی مانند سبوس برنج ، جوانه گندم ، ماهی ، تخم آفتابگردان ، قارچ ، مرغ و تخم مرغ دارای سلنیم یکمادۀ مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است .
همچنین ویتامین روی که در لوبیا قرمز ، ماهی سالمون ، شکلات تلخ ، اسفناج ، قارج و مرغ می باشد .
استفاده از فولیک اسید هم تأثیر بسیار خوبی دارد این ویتامین در لوبیای چیتی ، جگر ، نعناع خشک، دانه سویا و گوجه فرنگی می باشد .
آقای رشیدی هم چنین مصرف انواع سوپ را بسیار مناسب برای این دوران بیماری کرونا دانست و سوپ سنتی ترخینه را بسیار مقوی برای بیماران بیان کردند.
در دوران بیماری کرونا به مقدار زیادی از مایعات گرم احتیاج دارید و سعی کنید به میزان زیادی مایعات گرم بنوشید.
ویروس کرونا یک دورۀ نهفته به مدت چند روز الی ۲ هفته دارد و تا علائمی مانند تب و تنگی نفس نداشته باشند از آن آگاه نمی شوند و به بیمارستان مراجعه نمی کنند.
این ویروس مانند سایر ویروس های تنفسی می باشد و در بعضی از افراد که دچار نقص ایمنی بدن هستند مانند کسانی که دیابت دارند و یا دیالیزی هستند و یا دارای بیماری خود ایمنی می باشند بسیارخطرناک است
لطفاً از مواد غذایی مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود غافل نشوید.

در هر صورت اگر هم شخصی به ویروس کرونا مبتلا شد و از قبل نسبت به تهیه بیمه درمان کرونا سامان اقدام کرده باشد، این امکان وجود دارد که بتواند هزینه های درمان کرونا را توسط بیمه سامان پوشش دهد.